25. syyskuuta 2013

Herkkuruokaa, kiitos!

Olen aika paljon pölissyt tänne sisustus juttuja, mutta minusta on mukavaa tarinoida muistakin aiheista välillä, vaikka tänne olisi paljon kaikkea kivaa päiviteltävää. Niihin palaan hyvin pian...

Olen ollut aina hyvän ruoan ystävä ja tykännyt  laittaa ruokaa. Minun kokkailuni ovat melkoisia taide...tai pikemminkin: sotku näytöksiä. Kokkaan kirjaimellisesti merimiehen lailla ja siivoa riittää. Eräs ystäväni joskus tituleerasi minun ruokalaittoani intohimoon kulinarismiin, kun kokkaan niin tunteiden palossa, heh heh. Pidän hyvin paljon erilaisten mausteiden käyttämisestä ja uskallan kokeilla vähän kaikkea (äyriäsiä lukuun ottamatta ja sieniä). Etenkin kasvisruokailijan aikaan teimme mieheni kanssa paljon ruokaa kotona ja ruoat olivat niin maukkaita, ettei niihin edes osannut kaivata lihaa. Nyt olen syönyt lihaa, pääosin vaaleaa lihaa ja kalaa.

Tänään päätin laittaa meille yhtä herkkuruokaa, josta sain innovaatiota eräästä paikallisesta ruokaravintolasta ja muokkasin ohjetta hieman. Olen oppinut käyttämään couscousia ja etenkin kvinoa. Kvinoa on siitä suosikkini, ettei se sisällä viljaa, tosin kuin couscous ja siten on 100% kasvispitoinen lisuke. Tykkään paistaa keitettyä kvinoa tai couscousia mausteöljyssä ja kyytipojaksi voi keksiä itse, mitä tykkää. Päätin jakaa tänne blogiin ohjeen, jos teitä kiinnostaa kokeilla kvinoa tai kyseinen lisuke on ennestään tuttu. Pullonpohjasta löytyi vielä sen verran valkkariakin, että sitä tuli extempore lisättyä seokseen... Kokeilkaa ihmeessä, tämä on herkullinen ja terveellinen gourmee ruoka arkenakin ja valmistuu nopeassa ajassa.





Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

**♥ Lämmin kiitos ♥**

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...